Apgūsti Craps noteikumus
Craps ir klasiska kazino spēle, kas ietver metamo kauliņu ripināšanu – spēli, kuru mīl visā pasaulē. Tomēr, tāpat kā jebkurā citā spēlē, arī Craps ir jāievēro savi noteikumi, un tieši tos mēs aplūkosim šajā aprakstā.
Craps spēles mērķis
Craps mērķis ir vienkāršš – uzminēt, kāda ciparu summa izkritīs uz diviem metamajiem kauliņiem. Spēlētāji liek likmes uz skaitļiem no 2 līdz 12, cerot uzminēt pareizu skaitļu summu.
Craps galds
Craps notiek uz īpaša spēles galda, kurā iezīmēti vairāki simetriski laukumi ar uzrakstiem. Uz šī galda virsmas izvietotās zonas ierobežo kauliņu krišanu un tā centrā ir atvēlēts atsevišķs lauks likmju veikšanai.
Metamie kauliņi
Craps spēlē izmanto divus metamos kauliņus. Uz tiem redzami noteiktā secībā izvietoti cipari no 1 līdz 6. Katra metiena iznākumu nosaka uz kauliņiem izkritušais skaitlis un to novietojums.
Ripa
Puck jeb Point (latv. val. “Ripa”) ir jebkura cita kauliņu kombinācija, kas nav skaitļi 2, 3, 7, 11 vai 12. Šajā brīdī izkritušais skaitlis tiek noteikts par Point skaitli.
Nūja
Dīleris ar nūju jeb Stickperson ir atbildīgs par spēles kauliņu nogādāšanu pie metēja (Shooter). Ar šo nūju pārbīda arī spēlētāju veiktās likmes vai novāc kauliņus no spēles galda.
Šāvējs
Shooter jeb šavējs ir spēlētājs, kurš met kauliņus. Šis spēlētājs ieņem svarīgu lomu, jo viņš ir atbildīgs par iznākumu katrā metienā. Spēlētāji var mainīties un jaunais metējs tiek izvēlēts, ja pašreizējais metējs zaudē vai atsakās no savas lomas.
Spēles vadītājs
Boxperson jeb spēles vadītājs ir kazino darbinieks – dīleris, kurš ir atbildīgs par Craps norisi pie kazino galda. Viņš rūpējas par laimestu izmaksām, kā arī reģistrē statistiku un uzrauga kārtību pie galda.
Cilvēks ar nūju
Cilvēks ar nūju jeb Stickperson ir kazino darbinieks, kuram rokās ir Craps nūja. Viņš nogādā kauliņus pie metējiem un rūpējas par laimestu izmaksām, kā arī izglīto spēlētājus par spēles noteikumiem un uzvedību pie galda.
Krupjē
Krupjē jeb dīleris rūpējas par likmju novietošanu un izmaksām. Pie Craps galda vienmēr ir divi krupjē – katrs atrodas savā galda galā. Viņi apkopo likmes, izmaksā laimestus un nodrošina godīgu spēli.
Labākās Craps likmes
Lai tev būtu vieglāk izprast Craps noteikumus, esam apkopojuši 10 labākās likmju stratēģijas spēlē!
Pass Line
Pass Line ir viena no populārākajām spēles likmēm. Ja veiksi likmi uz Over līniju un pirmajā metienā kauliņu kombinācijas vērtība būs 7 vai 11, tu uzvarēsi. Ja izkrītīs 2, 3 vai 12, spēle būs zaudēta.
Don’t Pass
Don’t Pass ir otra populārākā likme spēlē. Šo likmi jāliek uz Under līniju un uzvara būs tev rokās, ja pirmajā metienā kauliņi rādīs 2 vai 3. Ja izkritīs 7 vai 11 – veiksme šoreiz nebūs bijusi tavā pusē.
Come
Come likme tiek veikta uz nākamo metienu. Ja metienā izkrīt 7 vai 11, gūsi laimestu. Ja izkritīs 2, 3 vai 12, zaudēsi.
Don’t Come
Don’t Come likme ir Come likmes pretstats. Ja nākamajā metienā kauliņu vērtība rādīs 2 vai 3 – uzvara būs tava, bet zaudējums sagaida, ja izkritīs 7 vai 11.
Field
Field jeb “lauka likme” ir viena no vienkāršākajām Craps likmēm. Tā veicama uz skaitļiem 2, 3, 4, 9, 10, 11 vai 12. Ja izkritīs 2 vai 12, tu uzvarēsi. Taču, ja izkritīs 5, 6, 7 vai 8, diemžēl, būsi zaudējis.
Place
Place likmes liek pirms nākamā metiena uz kādu no sekojošajiem skaitļiem – 4, 5, 6, 8, 9 vai 10. Ja izkrīt izvēlētais skaitlis, laimests būs tavs.
Hardways
Hardways ir likme uz diviem vienādiem skaitļiem, piemēram, diviem trijniekiem, diviem četriniekiem vai jebkuram citam skaitļu pārim. Uzvarēsi gadījumā, ja kauliņi rādīs izvēlēto pāri, taču zaudēsi, ja izkritīs kāda cita skaitļu kombinācija.
One Roll
One Roll likmes ir saistītas ar konkrēta iznākuma prognozi vienā metienā. Piemēram, likme uz Any 7 nozīmē, ka uzvarēsi, ja nākamajā metienā izkritīs jebkura ciparu kombinācija ar summu 7.
Any 7
Any 7 ir pavisam vienkārša likme, kurā uzvarēsi, ja metienā izkritīs jebkura kauliņu kombinācija ar vērtību 7.
Any Craps
Any Craps ir viena metiena likme, kurā uzvaru gūsi, ja nākamajā metienā izkritīs kāds no skaitļiem 2, 3 vai 12.
2 vai 12
Ar šo likmi uzvara būs tava tikai divos gadījumos, proti, ja metienā izkritīs ciparu kombinācija ar summu 2 vai 12.
3 vai 11
3 vai 11 likmei ir tā pati loģika kā 2 vai 12 likmei ar atšķirību gaidāmajā rezultātā. Tu uzvarēsi, ja metiena rezultāts rādīs skaitļus 3 vai 11.
Horn
Horn likmei uzvaru sagādās metamo kauliņu kombinācijas ar rezultāta vērtību 2, 3, 11 vai 12. Cita iznākuma gadījumā, laimests izpaliks.
Big Six, Big Eight
Izvēloties Big Six vai Big Eight likmi, varēsi no galda piecelties kā uzvarētājs, ja metiena kombinācijas vērtība būs 6 vai 8.
Free Odds/Laying the Odds likmes
Free Odds/Laying the Odds likmes seko kādai no Pass line vai Come likmēm (Pass Line, Come, Don’t Come vai Don’t Pass). Šī likme ir īpaši iecienīta, jo tajā nav kazino priekšrocības.
Buy Bets
Buy Bets likmi liek uz noteiktu iznākumu – 4, 5, 6, 8, 9 vai 10. Šī likme ir līdzīga Place line likmēm, bet par to ir jāmaksā komisijas maksa.
Craps likmes un laimesti
Aplūkosim populārākās Craps likmes, to laimestui varbūtību, izmaksu un kazino priekšrocību. Atkarībā no spēlētāja, Craps spēles stratēģijas un riska tolerances, tu vari izvēlēties sev piemērotāko likmi. Lielākajā daļā likmju pastāv lielāka vai mazāka kazino priekšrocība, tāpēc ir svarīgi zināt to apmēru un izvēlēties likmes apzināti.
Likmes nosaukums | Laimesta varbūtība | Laimesta koeficients | Kazino priekšrocība |
---|---|---|---|
Pass Line | 1:1 | 1:1 | 1.41% |
Don’t Pass | 976:949 | 1:1 | 1.36% |
Come | 251:244 | 1:1 | 1.41% |
Don’t Come | 976:949 | 1:1 | 1.36% |
Field (3, 4, 9, 10 vai 11) | 1:1 | 1:1 | 5.50% |
Field (2 vai 12) | 1:2 | 2:1 | 5.50% |
Place 6/8 | 6:5 | 7:6 | 1.52% |
Place 5/9 | 7:5 | 7:5 | 4.00% |
Place 4/10 | 9:5 | 9:5 | 6.67% |
Big 6/8 | 6:5 | 1:1 | 9.09% |
Craps kazino priekšrocība
Craps saviem spēlētājiem piedāvā vienu no zemākajām kazino priekšrocībām nozares spēļu vidū, padarot to par vienu no ilgtermiņā izdevīgākajām kazino spēlēm. Vidējā Craps kazino priekšrocība ir tikai 1.41%. Piemēram, ruletei tā ir aptuveni divas reizes lielāka, proti, 2.70%.
Kā spēlēt Craps
Craps ir viena no vienkāršākajām kazino spēlēm, kurai nav sarežģītu un grūti uztveramu noteikumu. Esam apkopojuši galvenos spēles nosacījumus, kuri jāzina sākot spēlēt Craps!
- Craps ir kauliņu spēle, kuras mērķis ir prognozēt divu metamo kauliņu kombinācijas rezultātu.
- Spēlētāji liek likmes uz noteiktiem rezultātiem, izmantojot vērtību izmaksu tabulu.
- Ja pirmajā metienā izkrīt 7 vai 11, spēli uzskata par uzvarētu un notiek laimesta izmaksa spēlētājiem.
- Ja pirmajā metienā izkrīt 2, 3 vai 12, tad likmes tiek zaudētas.
- ja pirmajā metienā izkrīt cita kauliņu summa (4, 5, 6, 8, 9 vai 10), šo skaitli uzskata par Puck jeb Point skaitli un spēle turpinās.
- Līdz Puck jeb Point skaitlis izkrīt atkārtoti, vai arī kauliņi rāda 7, spēlētāji turpina tos mest.
- Ja Puck jeb Point skaitlis izkrīt pirms 7, likmes uz Point skaitli uzvar un tiek izmaksātas.
- Ja 7 izkrīt pirms Puck” jeb Point skaitļa, likmes uz šo skaitli ir zaudētas.
- Spēlētāji var likt vairākas likmes uz dažādiem iznākumiem vienlaicīgi, pielāgojot stratēģiju atkarībā no spēles gaitas.
Secinājumi par Craps noteikumiem
Lasot Craps spēles noteikumus, šķiet, ka var noslīkt likmju nosaukumu, izmaksu koeficientu un to nosacījumu jūrā, tomēr viss ir daudz vienkāršāk – kad sāksi šķetināt reālo spēles gaitu, ātri vien izpeldēsi ārā no tumšajiem ūdeņiem. Iesakām sākt ar kādu no Craps demo versijām, līdzās turot atvērtus spēles noteikumus. Svarīgi ir, soli pa solim, sekot līdzi spēles gaitai un mulsuma brīžos pārlasīt attiecīgo noteikumu sadaļu. Šādā veidā, tu ātri vien apgūsi visu, kas nepieciešams, lai kļūtu par spēles profesionāli.